دليل استخدام جهاز samsung galaxy mini gt - s5570 مع برنامج التشغبل علىPC

http://www.cunotic.com/wp-content/uploads/2011/03/Samsung-Galaxy-Mini-S5570.jpg 





 



http://www.cunotic.com/wp-content/uploads/2011/03/Samsung_Galaxy_Mini_S5570_17.jpga1332ef1-c4d9-41cd-bade-164b5b0f001fLarge.jpg



http://www.cunotic.com/wp-content/uploads/2011/03/samsung_galaxy_mini_s5570_0018.jpg






مواصفات الجهاز




Samsung Galaxy Mini-S5570

تقرير كامل وشامل عن الهاتف الجديد من سامسونج [ Samsung Galaxy Mini S5570 ] . صور . مواصفات . مميزات . فيديو

الشبكة :
(850/900/1800/1900 MHz) شريط رباعي
العرض :
النوع :  TFT 264K
الدقة : QVGA240x320

القياس :
الوزن : 108.8غ
الأبعاد : 110.4×60.6×12.1مم

البطارية :
زمن التحدث : حتى 9.5 ساعة (2G) أو حتى 6.3 ساعة (3G)
معدل الزمن الاحتياطي : حتى 570 ساعة (2G) أو حتى 440 ساعة (3G)

التصميم :
العوامل التشكيلية شاشة لمسية ولوحة مفاتيح كويرتي كاملة

النظام الأساسي :
حزم جي إس إم وإدج (850/900/1800/1900 MHz) شريط رباعي
حزمة ثري جي 900/1900/2100

: GPRS
خدمة رزمة الراديو العامة: تقنية جديدة لسرعات نقل اعلى. وتقسم البيانات لهذا الغرض الى رزم فردية وترسل مع عنوان المستلم. وتبقى الهواتف النقالة على الخط بصورة مستمرة بحيث لا يحتاج الامر الى اتصالات جديدة لنقل البينات فرديا. والان للمرة الاولى اصبح ممكنا ايضا البقاء على الخط بشكل مستمر عن طريق الهاتف النقال وتكون التكلفة حسب حجم البيانات وليس حسب مدة الاتصال

: EDGE
تقنية يتمكن بواسطتها المشغل بالحصول على معدل بيانات يرتفع الى 384 كيلوبايت كحد اقصى داخل النظام العالمي للتواصل عن كريق الهاتف النقال عن طريق طرق نقل مطورة وحزم قنوات يصل عددها الى 8

: 3G
جي3: ويعرف ايضا باسم( مدخل رزمة التنزيل عالية السرعة) هي تقنية تسمح بتنزيل سريع للبيانات كصفحات الانترنت.

: HSDPA7.2Mbps
نظام التشغيل أندرويد 2.2
المستعرض متصفح أندرويد

الأبعاد :
الوزن 108.8غ
الأبعاد الثلاثية 110.4×60.6×12.1مم

الشاشة :
التقنية الداخلية TFT 264K
الدقة الداخلية QVGA240x320
الحجم الداخلي 3.14 بوصة

البطارية :
معدل السعة 1200 مللي أمبير
معدل وقت المحادثة حتى 9.5 ساعة (2G) أو حتى 6.3 ساعة (3G)
معدل الزمن الاحتياطي حتى 570 ساعة (2G) أو حتى 440 ساعة (3G)

واجهة المستخدم البينية :
وحدة الإدخال شاشة لمس كاملة

الكاميرا :
دقة الكاميرا 3 ميجا بيكسل
الفلاش الضوئي : نعم
تركيز آلي : نعم
وضع التصوير : نعم
مؤثرات الصورة : نعم
آيزو : نعم

الفيديو :
مشغل فيديو MPEG4/H.263/H.264
مسجل فيديو QVGA@15fps
رسائل فيديو : نعم
بث الفيديو : نعم

الموسيقى والصوتيات :
مشغل الموسيقى MP3/AAC/AAC+/eAAC+
نغمات فنية : نعم
نغمات إم بي ثري : نعم
دي آر إم OMADRM

الترفيه والتسالي :
خلفيات مضمنة : نعم
راديو إف إم : نعم
نظام بيانات راديو إف إم : نعم

المكتب والعمل :
عارض المستندات : نعم
وضع عدم الاتصال : نعم
مذكرة صوتية وبريد صوتي : نعم

المراسلة :
رسائل قصيرة : نعم
رسائل متعددة الوسائط : نعم
البريد الإلكتروني : نعم
رسائل فورية : نعم

التوصيل :
بلوتوث 2.1
وصلة يو إس بي 2.0
تخزين ذو سعة يو إس بي : نعم
مستعرض انترنت HTML : نعم
تزامن ML DM : نعم
اتصال إنترنت لاسلكي 802.11n
نظام الملاحة : نعم
تظبيق تزامن الحاسوب SamsungKies

الذاكرة :
ذاكرة المستخدم 164MB
ذاكرة خارجية مايكرو أس دي 32 جيجا بايت

إدارة المعلومات الشخصية :
التقويم : نعم
جدول المواعيد : نعم
الساعة : نعم
المنبه : نعم
الحاسبة : نعم
سجل المذكرات : نعم

وظائف المكالمات :
المكبر الصوتي : نعم
هوية المتصل : نعم
وقت المكالمة : نعم
المجموعة المتعددة : نعم
المكالمات الصادرة/ الواردة/ الفائتة : نعم



فيديوهات عن الجهاز :



Penulis : ahmed muslim ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel دليل استخدام جهاز samsung galaxy mini gt - s5570 مع برنامج التشغبل علىPC ini dipublish oleh ahmed muslim pada hari الجمعة، 15 أبريل، 2011. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 284 komentar: di postingan دليل استخدام جهاز samsung galaxy mini gt - s5570 مع برنامج التشغبل علىPC
 

284 التعليقات:

  1. svp vous pouvez m expliquer comment installer une application gps sur mon portable ndrive et si quelqu'un a un lien utile et merci

    ردحذف
  2. JE DIS BIEN SAMSUNG GT S5570

    ردحذف
  3. طيب ممكن شرح لتعريف آلوآي فاي على الجهاز !!

    ردحذف
  4. تعريف الواي فاي على الجهاز ؟

    لم افهم قصدق ؟

    الواي فاي لا يحتاج تعريف

    ردحذف
  5. شو انواع البرامج لي ممكن ننزلها على هاد الجهاز؟

    ردحذف
  6. معظم البرامج التي في الماركت تنزل عليه

    ردحذف
  7. السلام عليكم هل من الممكن الحصول على برنامج الملاحة IGO لهذا الجهاز

    ارجو توفير الملف مع الخرائظ العربية وجزاكم الله خير ووفقكم لما يحبه ويرضاه

    ردحذف
  8. اخي برنامج igo مساحته كبيرة جدا على ذا الجهاز انصحك بخرائط جوجل

    ردحذف
  9. نعم ولكن خرائط قوقل لاتعمل بالشكل المطلوب فهي تلزم بوجود اتصال بانترنت ولاتوفر الخرائط للتحميل المسبق
    هل بالامكان الحصول على IGO لهذا الجوال؟!

    ردحذف
  10. ارجوا معرفه كيفيه استخدام خاصيه gps و ايهما افضل هذا الجهاز ام جهاز بلاك بيري كفر او samsung wave 533

    ردحذف
  11. أخي هل أقدر أرسل من ألآغـآني ألى شخخص آخر

    ردحذف
  12. يا جماعه من فضلكوا افيدوني انا حيرام ما بين الجهاز ده و بلاك بيري كيرف 8520 وما بين samsung wave 533 la مش عارف اشتري ايه انا حيران بصراحه

    ردحذف
  13. اخي السائل عن IGO انا بصراحة لم اجربه على الجهاز لان مساحته كبيرة

    هذا رابط البرنامج كامل ويدعم العربية وطرق الدول العربية
    http://android4ar.blogspot.com/2011/04/igo.html

    ردحذف
  14. اخي المحتار في ال جلاكسي ميني و بلاك بيري كيرف 8520 و samsung wave 533

    اخي جهاز البلاك بيري لا يحتوي على GPS
    وجهاز samsung wave 533 لا يحتوي على 3G اي لن تقدر على تشغيل الانتر نت من الشريحة. فقط ستشغله من ال WIFI الوير ليس . ويحتوي على GPS

    اما اجلاكسي ميني فهو يحتوي على GPS & 3G فهو احسن خيار لك ان كنت مهتم بمميزت الانترنت والجي بي اس . مع العلم ان مساحته الداخلية 128ميجا بيت وياتي معه ميموري 2 جيجا .

    هذا والله واعلى واعلم

    ردحذف
  15. شكرا جزيلا يا اخ احمد انا اشتريته بالفعل و اريد ان اعلم طريقه تشغيل GPS

    ردحذف
  16. إلسلام عليكم
    انا استريت الميني جلاكسي واشتريت معاه زأكره اضافيه المشكله ان معظم التطبيقات بيتحمل مباشرة علي زأكرة الهاتف الداخلية وبالتالي الاستفادة من الزأكرة الاضأفية غير مكتمل ارجو الافادة

    ردحذف
  17. الف مبروك عليك اخي الله يعطيك خيره ويكفيك شره

    انا نبهتك ان المساحة الداخلية صغيرة 128 ميجا.

    ومعلومة اخرى ليس كل البرامج تنزل على الذاكرة الدخلية

    ادخل الى الضبط---التطبيقات---ادارة التطبيقات

    ثم اضغط على البرنامج وستجد نقل الى الذاكرة sd

    انقل البرامج التي مفعلة فيها هذه الميزة .

    ردحذف
  18. بارك الله فيك يا اخ احمد و اشكرك علي هذه المعلومه الهامه وبالفعل افادتني كثيرا لا ذاكره الهاتف لا استطيع تسطيب برامج كثيره عليها بس ارجوا كيفيه تشغيل خاصيه الGPS واشكرك يا اخي

    ردحذف
  19. فيه حد يعرف ايه العيوب اللى ظهرت فى الجهاز وهل هى عيوب ممكن التغاضى عنها وايهم افضل s5570 او s5670

    ردحذف
  20. اخي شغل ال GPS وروح على جوجل ماب (خرائط جوجل ) كدة انتا شغلت الGPS

    ردحذف
  21. اخي ايمن عيوب s5670 و s5570 هو ان المساحة الداخلية صغيرة

    المساحة الداخلية للاثنين 160 MB
    والرامات 384MB RAM في ال s5570

    s5670 رماته 280 MB RAM

    لاكن الكاميرا في 5570 اصغر (3ميجابيكسل )

    اما في 5670 ( 5 ميجا بيكسل )


    هذه هي الفروق بينهم والله أعلى واعلم

    ردحذف
  22. السلام عليكم
    انا اشتريت هذا الجوال لكن ابي اعرف طريقة الاستخدام هل سهلة او صعبة وبالنسبة للذاكرة هم عطوني ذاكرة مجانيا بالاضافة الى الذاكرة الموجودة بالجهاز فهل تكفي اممم يعني راح يتخزن كل اللي ابيه بالذاكرة الداخلية مثل ماقالو الاخوان ؟؟
    وشكرا ~

    ردحذف
  23. وعليكم السلام

    الف مبروك عليك

    الجهاز ممتاز ورائع ولاكن مساحته الداخلية صغيرة لذا نزل برامجك على الذاكرة الخارجية

    الجهاز له تحديث للنسخة 2.3.4 رسمي مسرب
    http://android4ar.blogspot.com/2012/01/s5570jpkq8-234.html

    كما ان له نسخة 2.3.6 ولاكن لا تدعم العربي حتى الان

    ردحذف
  24. لو سمحتوو كيف اشبك جالكسي مني ع الواي فاي

    ردحذف
  25. http://org.downloadcenter.samsung.com/downloadfile/ContentsFile.aspx?CDSite=HQ&CttFileID=3870802&CDCttType=UM&ModelType=N&ModelName=GT-S5570&VPath=UM/201104/20110406101002728/GT-S5570_UM_MEA_Ara_Rev.1.0_110405_Screen.pdf

    حمل الدليل الاستخدام من الرابط السابق

    ردحذف
  26. شكرا لك اخي ع الموضوع انا سراحتا اقتنعت فيه جدا

    ردحذف
  27. مرحبآ
    آخي آنآ آبي آرسل ملفات عبر البلوتوث للجهآز بس مو رآضي يرسل..؟
    وثآني شئ آل يو آس بي مو رآضي يشتغل يآليت لو تفيدني

    شكراً

    ردحذف
  28. مرحبا بك
    الجهاز عند تشغيلك للبلوتوث ستجد اسفل خيار التشغيل خيار اخر اسمه "قابل للكشف " وهو يسمح بإظهار الجهاز للاجهزة الاخرى وعند تحديده يظهر بجانبه عدادا يبدا بالعد من 119 ثانيه .

    بدون تحديد هذا الخيار لن يرى الكمبيوتر او اي جهاز اخر جهازك .

    ثانيا : يجب عليك تنزيل برنامج سامسونج كي على الكمبيوتر وهو موجود في الاسطوانتين التي تاتي مع الجهاز .

    ردحذف
  29. مشكور آخوي بس آنآ آسوى خيآر آظهآر آلبلوتوث يرسل شوي وينقطع آلآرسآل
    ونفس آلشئ مع آلجوآلآت آلآخرى يآليت تفيدني

    ردحذف
  30. سوي ريستارت للجهاز (طفيه وشغله مرة اخرى )

    انا برضوا بتحصل معي ولاحظ ان فيه يعض الاجهزة مثل البلاك بيري لا يستقبل البلوتوث من اي جهاز

    ردحذف
  31. هل يوجد بة سماعات اصلية لتشغيل الراديو

    ردحذف
  32. اخي احمد اريد ان افهم الامر الذي تتحدثون عنه عن كيفيه الاسيتقبال بالبلوتوث و ايضا كيفيه توصيله بالكمبيوتر و كيفيه استخدام wifi بالأنترنت و شكرا يا صديقي

    ردحذف
  33. انا عندي مشكلة بعد اذنك .... لما بدخل نت من خط التليفون ... مش واي فاي يعني .... بلاقي الجهاز عمال يسحب رصيد و انا مش شغال على النت .... هل فيه طريقة معينة لغلق النت حتى لا يتم سحب الرصيد ؟؟؟

    ردحذف
  34. بدخل نت و بعدين لما اخلص ارجع بالزرار اللي على اليمين ... بتاع الرجوع ... لسهم المعوج يعني ... لكن بيقى النت واصل و بيسحب من رصيدي ؟؟؟؟ ثانيا ... انا التليفون بيقعد معايا يوم مشحون و بعد كده البطارية بتفضى؟؟؟؟

    ردحذف
  35. اخوانى ارجوكم انا قرفت من جهاز السامسونج جي تي اس5570 اول ما جيبته حطيت الكارت وعاوز اغير نغماته الى اى نغمه على التليفون ماعرفت كل ما لقيت هيا نغمات الجهاز وفقط افيدونى بارك الله فيكم a0161516153@yahoo.com

    ردحذف
  36. اخي غير معروف رقم 1 الذي يسئل عن السماعة :
    نعم الجهاز يأتي معه سماعة اصلية من سامسونج .

    ----------------------------------------
    اخي غير معروف رقم 2 الامر يطول شرحه وان شاء الله في المتقبل ستجد هذه الشرحات .
    --------------------------------------

    ردحذف
  37. اخي غير معروف رقم 3
    صاحب السؤال : انا عندي مشكلة بعد اذنك .... لما بدخل نت من خط التليفون ... مش واي فاي يعني .... بلاقي الجهاز عمال يسحب رصيد و انا مش شغال على النت .... هل فيه طريقة معينة لغلق النت حتى لا يتم سحب الرصيد ؟؟؟

    الاجابة :

    نعم اخي ادخل الى "إعدادات" ثم ادخل الى "الشبكة الاسلكية والشبكات" ثم انزل الى اخر خيار وهو "شبكات الهاتف المحمولة" ثم ازل علامة الصح من على "استخدام حزم البيانات"

    وطبعا لازم تخلص البطارية لان النت شغال والشبكة بتسحب من البطارية

    ثانيا هو بيسحب نت وهو مطفي عشان في برامج بطتلب مزامنة وانتا مغلق الهاتف بيطر الجهاز يتصل بالنت ويعمل مزامنة من غير علمك وده خاصية موجود في الايميل مثلا عشان يجبلك الايميلات الجديدة اول بأول ...

    ردحذف
  38. baker لا المشكلة مش ي الجهاز

    لو عاوز تغير النغمة ادخل الى "الموسيقى" ثم شغل النشيد الذي تريده بعدها اضغط على زر "القائمة"

    ثم اضغط على "تعيين كنغمة للرنين "

    ردحذف
  39. انا حملت بعض الالعاب مثل pes2012 لكن مقدرتش العبها هيه فين المشكلة

    ردحذف
  40. ممكن اللعبة مش متوافقة مع ابعاد الشاشة او مع سرعة البروسيسور

    ردحذف
  41. كيف اقفل جلكسي مني برمز سري
    ووش افضل برامجه

    ردحذف
  42. في الاعدادات ادخل على "الموقع والامان" ثم "تعيين قفل الشاشة " ثم اختار نوعية القفل الذي تريده

    رقم سري او كلمة سرية او نمط

    ودائما ي خدمتكم وشكر لك

    ردحذف
  43. إخي احمد ولكن لو عايز اغير نغمه الرسائل بنغمه خاصه غير نغمأت الهاتف اظن ان الامر معقد لانني عندما اعمل خيارات عند تشغيل الاغنيه لا اجد سوي ضبط كنغمه رنين ولا اجد ضبط كنغمه الرسائل ارجوك افيدني

    ردحذف
  44. وايضا انا نزلت موضوعات و سطبطتها في الجهأز و لكنها تحتاج لبرنامح لتشغيبهأ لا اعرفه اؤحوك افيدني او اترك ليتك احمل منه هذأ البرنامج و شكرا يا اخي

    ردحذف
  45. كيف افعل الوسائط كل شوي يطلعلي قيد التحميل

    ردحذف
  46. نغمت الرسائل في ضبط الرسائل

    ردحذف
  47. غير معروف الذي سئل
    كيف افعل الوسائط كل شوي يطلعلي قيد التحميل


    وضح اكثر ما فهمتك

    ردحذف
  48. ممكن اعرف كيف افتح البلوتوث لأني كل ما جيت افتحه يفصل وحده

    ردحذف
  49. اذا أحد أرسل لي رساله وسائط تجيني رسالة إعلام ويكتب فيها قيد التحميل أبغا طريقه أفعل الوسائط فيها لاني كل شوي أروح لمحلات التصليح ومحد يعرف يسويه وشكرررررررررا

    ردحذف
  50. البلوتوث اخي لازم تدخل للاعدادات وتجعله مرئي

    او اعملك ايقونة على سطح المكتب للبلوتوث

    ردحذف
  51. اخي السائل عن الوسائط في اي دولة انت ؟

    لان هناك دول مثل السعودية تمنع هذه الخدمة

    ردحذف
  52. من السعوديه ليش ممنوعه والله أول مره أسمع بذا الشي؟؟؟؟؟؟؟؟

    ردحذف
  53. انا دخلت وعملت زي ماقولت عشان مايسحبش من الرصيد ولما شيلت العلامه الخضراء كتب ليا خطا 505 وبعدين اتفقل خلاص ودلوقتي عايزه ادخل علي الواي فاي بيفثل

    ردحذف
  54. السلام عليكم ورحمة الله
    اخوتي انا اشتريته اوك بس اريد اطلع صور ونغمات وما بعرف كيف لانه ما بتطلع لي اي اعدادات للحفظ او التنزيل ( مع العلم انا استخدم الويفي )لاني انا اصلا ما افهم كثير بهاي الشغلات ارجوكم افيدوني ....وشكرا لكم ....تحياتي

    ردحذف
  55. ضروري افيدوني سويت فورمات لجلكسي ميني ومايشتغل معي الواي فاي عطول يفصل وش اسوي طفشت

    ردحذف
  56. السلام عليكم
    نزلت سكايب ولما يسير جاري التحميل الجهاز يقفل ايش الحل وكل مره انزله نفس المشكله

    ردحذف
  57. اخواني الكرام لما الواي فاي مايرضاش يشتغل
    لازم تقفل الجهاز وتشغلة مرة اخرى

    وبعدها هيشتغل

    داما تحصل معي.

    ردحذف
  58. ام سلطن المشكلة من البرنامج

    ردحذف
  59. اي برنامج وبعدان انا نزلته اول مره ونزل بعدان مسحته عشان كنت ابغى انزل عربي وبعدان منفع مره ثانيه وهل في حل اني انزله

    ردحذف
  60. برنامج الاسكاي بي العيب فيه هوا

    ردحذف
  61. هل هو معقد الجوال والا مثل جلكسي واي لاني والله احترت وش اشتري

    ردحذف
  62. لو سمحت انا لسه شارى جلاكسى منى إمبارح و كنت عايز اعمل تحديث لنسخة الأندرويد من 2.2.1 إلى 2.3.4 ممكن شرح مع روابط التحميل و انا اسف على الإطالة
    شكراً

    ردحذف
  63. عندي مشكله في دخول النت عبر الواير لس
    اناعندي الشبكه موجوده وظاهره عندي بس ما يرضا النت يفتح عندي .
    ويظهر ولما ادخل قوقل يكتب لي صفحه الويب غير متوفره...
    لو سمحت اريد مساعده بسرعه لان جهازي جديد واريد انزل برامج...

    ردحذف
  64. عبد الله للتحديث ادخل هنا
    http://android4ar.blogspot.com/2012/01/s5570jpkq8-234.html

    ردحذف
  65. اخي الذي يعن مشكلة الوير ليس

    المشكلة ليس في الجهاز المشكلة من النت نفسه النت نفسه مفصول عندك

    ردحذف
  66. أنا آسفة لتكرار السؤال !!
    هل هناك طريقة معينة لغلق النت أو التطبيقات التي في الجهاز حتى لا يتم سحب الرصيد ؟
    مع العلم اني حاولت بكل الطرق وما زال الرصيد يسحب !

    ردحذف
  67. اختي ادخلي على "إعدادات " ثم "الشبكة الاسلكية والشبكات " ثم "شبكة الهاتف المحمول " ثم ازيلي علامة الصح من على "استخدام حزم البيانات"

    ردحذف
  68. عندي مشكلة في خدمة النت
    حاولت اضبطه وما عرفت
    مع انه يسحب رصيد وما يشبك الا ع الوايرلس وخدمتي راح تخلص وانه للحين ما استخدمتها
    ممكن تساعدني

    ردحذف
  69. ادخل الى "إعدادات" ثم ادخل الى "الشبكة الاسلكية والشبكات" ثم انزل الى اخر خيار وهو "شبكات الهاتف المحمولة" ثم ازل علامة الصح من على "استخدام حزم البيانات"

    ردحذف
  70. السموحه اخوي بس سويت الي قلت لي عليه وما ضبط ويشبك ع الواير لس فقط اما الخدمه ما اشتغلت
    اكو طريقه او حل ثاني ؟

    ردحذف
  71. خي ما هي نسخة الاندريد التي على جهازك

    ردحذف
  72. android 2.2.1

    ردحذف
  73. ارجو تحديثها للنسخة 2.3.4 من هنا

    http://android4ar.blogspot.com/2012/01/s5570jpkq8-234.html


    وإن شاء الله ستحل مشكلك

    ردحذف
  74. السلام عليكم فيه مشكله بالنسبه لمساحة التليفون صغيرة وكل مادخل علي النت المساحة تقل والمساحة خلصت وظهر لي اشعار بحذف بعض التطبيقات والبينات حتىلما احذف مش كافي وترجع تاني المشكله مش عارف المساحه بتقل ليه ارجوا الإفاده

    ردحذف
  75. السلام عليكم

    عندي مشكله بالبطاريه بسرعه اتفضي ما تكمل 24ساعه مع انه جهازي جديد من اسبوع عندي.. وانا ما استخدمه كثير قليل جدا..

    انتظر الرد...

    ردحذف
  76. وعليكم السلام

    صاحب السؤال :
    السلام عليكم فيه مشكله بالنسبه لمساحة التليفون صغيرة وكل مادخل علي النت المساحة تقل والمساحة خلصت وظهر لي اشعار بحذف بعض التطبيقات والبينات حتىلما احذف مش كافي وترجع تاني المشكله مش عارف المساحه بتقل ليه ارجوا الإفاده


    هذه احد عيوب الهاتف وهي مساحته جدا منخفضة
    حاول ان تمسح البرامج المخزنة على الهاتف.
    ويجب ان تعرف ان كل البرامج التي على الهاتف او على الميموري تأخذ مساحة من الهاتف فمثلا لو عندك لعبة مخونة على الميموري وجلست تلعب ووصلت الى مراحل اكثر كلما اخذ هذا من زاكرة الهاتف راعي هذا

    ردحذف
  77. وعليكم السلام

    اخي صاحب السؤال :
    لسلام عليكم

    عندي مشكله بالبطاريه بسرعه اتفضي ما تكمل 24ساعه مع انه جهازي جديد من اسبوع عندي.. وانا ما استخدمه كثير قليل جدا..


    هناك عوامل كثيرة لكي تنفذ البطارية بسرعة :
    1- تشغيل الوير ليس بستمرار
    2- اضائة الشاشة المرتفعة .
    3- استخدام الالعاب .
    4- التصوير .
    5الاتصالات الكثيرة و استخدام ال 3G.


    هذه كلها كافية لان تخلص بطارية في اقل من 10 ساعات

    ردحذف
  78. تليفون جلاكسى مينى مساحته الداخليه منخفضه جدا على العلم انى مش منزله عليه غير برنامجين والبرامج المثبته عليه كتيره جدااااااا ومش بستخدمها فهل يمكن ازالتها ؟؟وكيف

    ردحذف
  79. شكرا على الرد انا صاحب الرسالة عن مساحة الهاتف والإشعار اللي بيجلي بالحذف انالقيت حل افضل عن طريق الصدفة لما دخلت على#9900#*وظهر لي الخيارات واخترت كل الخيارات طبعاعلشان انا مش عارف فيها حاجه اكتشفت ان مساحة التليفون قلت وcd زادت اعتقد انه الخيار الثاني السبب هل فيه مشكله في الحل ده والحل التاني اللي قلت عليه مش نافع ارجوا الإفاده ولك جزيل الشكر

    ردحذف
  80. انا كمان عملت زيك :) واتشال الاشعار بتاع مفيش مساحه ؟؟بس تفتكر ايه الل احنا عملناه ده انا مش فاهمه حاجه فيه :)

    ردحذف
  81. الظاهر ان البيانات اتنقلت الى الcd وكمان من السهل حذفها وكمان الجها
    وحل عملي انا الاول كنت بعمل اعادت ضبط مصنع وكان مشكله علشان البرامج وانا

    شايف ان الحل ده مفهوش اي مشكله

    ردحذف
  82. سؤال\\\ انا عندي فون جلكسي ميني وعندما افتح برنامج المتصفح اوبر ميني ما يرضى يفتح شووووو الحل ؟؟؟؟
    ارجو الرد..

    ردحذف
  83. اخي واختي mai said

    انا لا اعرف هذه الطرريقة

    ردحذف
  84. لو سمحت عايزه اغير نغمة الرسايل والمنبه لنغمات من عندى مش من الجهاز ممكن

    ردحذف
  85. لا يوجد في الجهاز هذه الميزة قد يصلحوها في نخ اخرى من الاندريد في هذا الجهاز

    وشكرا لك

    واتشرف بستفسارك

    ردحذف
  86. لو سمحت انا فوني ما ايرد ع الاتصالات الا عن طريق سماعات الاذن
    كيف اضبطه عشان ارد من الفون فقط

    ردحذف
  87. اخي هذا اما عيب في السوفت وير حاول تنزل سوفت وير اخر

    واما عيب في الميك او السماعة اللي عندك في التلفون .

    ردحذف
  88. آلسلام عليكم وشكرآ على الردوود الاكثر من رآئعة
    لكن انا عندي مشكلة انا اشتريت جلكسي مني ومعآي ممتاز وشغال كويس وعلى الشبكة اللاسلكية شغال كويس لكن المشكلة اني اشتريت شريحة بيناات وشريحة البيناات تقدر تصفح على النت فقط وتشتغل بكل الجوالات لكن لما ركبتهاا بجهازي مو راضية مع العلم انها شغالة هل فية طريقة اقدر اشغل شريحة البينات. ثآني حاجة كيف اعرف نسخة الاندريد من جهازي لان انا مدري عن النسخة هي القديمة او الجديده اتمنى انكم تساعدوني وفقكم الله.

    ردحذف
  89. هل نسخة الاندريد 2.2.1 قديمة اوو جديدة

    ردحذف
  90. اخي اولا اعرف نسخة الاندرويد بادخول الى اعدادات ثم النزول الى اخر خيار"حول الهاتف " ثم انزل ستجد اصدار اندرويد ومكتوب رقم النسخة
    اذاكانت اقل من 2.3.4

    فأرجو منك ان تحدث نسختك الى 2.3.4 والشرح ستجده هنا

    http://android4ar.blogspot.com/2012/01/s5570jpkq8-234.html

    وطريقة عمل رووت لو تبغى رووت من هنا

    http://android4ar.blogspot.com/2012/01/234.html

    وبعدها ستجد ان الانتر نت سيعمل معك بكل سرعة وبدون اي مشاكل

    ردحذف
  91. نسخة 2.2.1 نعم قديمة
    الان يوجد 2.3.4

    الطريقة هنا

    http://android4ar.blogspot.com/2012/01/s5570jpkq8-234.html

    ردحذف
  92. طيب من الممكن ان اخوش علي النت والفيس بوك بيبلاش

    ردحذف
  93. الرد بليس

    ردحذف
  94. كيف ممكن اصور الششاشة يعطيكم العافية

    ردحذف
  95. كيف ممكن اصور الششاشة يعطيكم العافية

    ردحذف
  96. كيف اغير صورة الموسيقى لقد تمت حذفها من ع الجهاز ومازالت موجودة

    ردحذف
  97. ممكن برنامج القط التكلم على هذا الهاتف

    ردحذف
  98. الرد شباب

    ردحذف
  99. برنامج القط حمله من الماركت

    ردحذف
  100. تحياتي اخي الكريم
    انا اشتريت جالاكسي ميني واريد ان اقوم بتسجيل فيديو يعني سوط او صورة اما اعرفت كيف اعمل افيدوني وشكرا

    ردحذف
  101. اخي الكريم اول ما تفتح الكاميرا فوق زر التصوير على يمين علامت البطارية اضغط ستتحول من كميرا الصور الى كاميرا التصوير الفيديو

    ردحذف
  102. جلكسي ميني احسن جهاز وعرفت له من الالف الى الياء

    ردحذف
  103. لو سمحت انا ازاى اقدر انقل مسدجات من تليفوني القديم لتليفوني الجلاكسي ميني .. مع العلم اني نقلتا من الكمبيوتر وسيفتها في فولدر " ملفاتي" لكنها مارضيتش تفتح

    وهل فية طريقة اكتب بيها مسج علي التليفون الجلاكسي ميني واسيفها وابعتها في وقت لاحق والا لا


    وهل فية طريقة لما ادخل علي النت من الخط مش من الواى فاى انة ما يحدثش البرامج تلقائيا ويخلصلي رصيدى ؟؟

    برجاء الافادة واسفة علي الاطالة
    شكرا

    ردحذف
  104. اخى الكريم انا بستخدم المينى كلاكسي معاه سيدى تعريف بس مش عارفة اشغلو لو تكرمت تعلمنى خطوة خطوة

    ردحذف
  105. بالنسبة للرسائل : لا اعرف طريقة لنقل الرسائل
    وبالنسبة الى حفظ الرسائل قبل ارسالها ليس به هذه الميزة

    وباننسبة للتحديث التلقائي اذهبي الى الاعدلدات ثمالى اعدادات المزامنة والحسابات ثم زيلي الصح من على بيانات الخلفية .


    ولما تدخلي الماركت في اي وقت ادخلي على البرامج التي حملتها وازيلي الصح من التحديث التلقائي بكل واحد فيها.

    ردحذف
  106. اخي الكريم السي ديه اللي بيجي مع الموبيل هو عبارة عن برنامج
    samsung kies

    حملها من على النت اريحلك من الس دي
    http://www.samsung.com/ca/support/mobilesoftwaremanual/mobilesoftwaremanual.do?page=MOBILE.SOFTWARE.MANUAL

    ردحذف
  107. ياشباب في برنامج لتثبيت شبكة 3g جلاكسي ميني

    ردحذف
  108. لوسمحت ممكن آعرف كبف ارسل إغنيه من جهازي جلاكسي ميني الى اي جهاز آخر..وثاإنكس خيووؤ

    ردحذف
  109. عملت لي حساب في المتجر ونزلت الواتس اب والفيبر بس فجاة ما لقيت تطبيق المتجر في القائمة

    في تطبيق الفيبر يطلب مني كود ويقول الكود مرسول لجهازي افتح الرسائل الاقي رسالة من رقمي والمحتوى غير مدعوم

    لك جزيل الشكر

    ردحذف
  110. في فيبر بطلب ان يرسل رسالة من رقمك

    ثم بعدها بمدة صلك رسالة برقم التفعيل

    والوتس اب نفس الحكاية

    ردحذف
  111. اخى الكريم بدى طريقة لو سمحت اعرف المينى كلاكسي على الابتوب بسيدى لان معه سيدى تعريف وكيف اعرفة على بعض

    ردحذف
  112. عبــداللــــــــه23 مارس، 2012 7:21 م

    اقــول : { انا عنــدي ، جلسـكي { ميني } ماعليــة كــويــس / لآكــن تنقهــر اذا جاء احد جنبَك ومعه {نـــوت} ههههههههه

    ماعلينــا : اخــــــوي احمممد . ياليـت : ترد على مشاركتي . الي فـي موضوع [ برنامج الملاحة iGO نسخة عربية بالكامل ]

    لاني بجد منقهــر من ( الجهـآز هذا ) واقــول ليتني على الكشاف ابرك لــي
    على العموووم موفـــــــــق خيــر . واسمحلــي على الاطـآلــة
    اخوٍك ، عبـــــــدإْللـــة
    < معجــب بـ اسمممعه
    ضـ وردهـ :)

    ردحذف
  113. عبــداللـــــه23 مارس، 2012 7:23 م

    نسيــت انا جوالي اصدارهـ 2.3.4
    مـآنــــــزل اصدار غيــر هذ1

    {وشششكررررإْ }

    ردحذف
  114. اخي السائل عن تعريف الجهاز على الاب توب حمل البرنامج من على النت
    http://www.samsung.com/ca/support/mobilesoftwaremanual/mobilesoftwaremanual.do?page=MOBILE.SOFTWARE.MANUAL

    او ضع الاسطوانة الاولى ثم اضغط على setup
    بعدها هيقلك ضع الاسطوانة الثانية شيل الاولى وضع الثانية ثم اضغط موافق
    بعدها هتعمل ريستارت واول ما تول الجهاز بالكمبيوتر سيتعرف

    ردحذف
  115. اخي عبدالله منور الموقع هلا بيك اخي

    الرد ستجده هناك ان شاء الله

    ردحذف
  116. السلام عليكم
    انا اشتريت موبايل كلاكسي mimi بس المشكلة عندي انه النت لما اترك الجهاز لمدة نص ساعة تقريبا يفصل النت يعني يصير sleep كيف اتخلص من هذه المشكلة رجاءا وشكرا

    ردحذف
  117. وعليكم السلام

    اولا الف مبروك على الجهاز .

    ثانيا ادخل الى "اعدادات" ثم الى "الشبكة اللاسلكية والشبكات" ثم اعدادات WIFI
    ثم اضغط على الزر الايسر اختار "متقدم" ثم اضغط على سياسة سكون wifi

    ا
    واختار كلمة "أبدا"

    ردحذف
  118. لو تسمح مفيش سوفت وير إنجليزي لسامسونج جلاكسي ميني

    ردحذف
  119. اخي اريد ان اسأل هل هناك بديل لبرنامج فلاش بلاير بما انه لا يتوافق مع جلاكسي مني و شكرا

    ردحذف
  120. السائل عن سوفت وير انجليزي جميع السوفت وير يأتي معاه اللغة الانجليزية

    ويمكنك تغيير اللغة من الاعدادات

    ردحذف
  121. اخي السائل عن الفلاش بلير لا يوجد طرقية وفي اقرب وقت سأجد حل لهذه المشكلة وسئضع الحل ان شاء الله تعالى

    ردحذف
  122. السلام عليكم ياشباب لو سمحتو هل يوجد برنامج لتثبيت شبكه 3g وشكرا

    ردحذف
  123. يا إخوان احتاج برنامج لمشاهدة الفيديو مباشرة من النت غير اليوتيوب على الجلاكسي مني

    ردحذف
  124. شكرا على الرد ولكنني اواجه مشكلة تطبيق المتجر ليس له وجود عندي على القائمة (Market)

    ردحذف
  125. سلام عليكم ان عندىمشكلة صغيرة الجلكس منيى اشتراته من شركة خاصة. Sim. Uomts ثم قمت بتعريبة وعند تغير. simتقرا على الشأشة. ادخل كود تامين الشبكة فين موجود هذا الكود. الله يجذيكم الخير

    ردحذف
  126. هذه المشكلة خاصة بالشريحة وليس بالجهاز .


    لو جهازك مقفول على شبكة واحدة فيجب عليك فك الحماية لتتمكن من تشغيل اكثر من شبكة على الجهاز

    ردحذف
  127. متميززززززززززززززه28 مارس، 2012 6:07 م

    جلكسي ماني كيف اغير لقبي تبع الواتس اب

    ردحذف
  128. سلام عليكم ابي انقل بيانات من الاب الى جلكسي مني بل الكيبل اليوسبي ولاكن لا استطيع

    ردحذف
  129. سلام عليكم ما هو رمز فك الحمية بالنسبة للشبكة. جلكس mini

    ردحذف
  130. الاخت متميزة لا اعرف الطريقة بصاحة

    الاخ الي يبغى ينقل بيانات من الاب (هل تقصد ابل ) ؟

    اخي السائل عن رمز فك الحماية بالنسبة للشبكة لا يوجد رمز بل هناك سوفت وير بتنزله .


    تحياتي احمد مسلم

    ردحذف
  131. ما هو اسم السوفت وير هذا ياخى وشكرا

    ردحذف
  132. على هذا الرابط تجد الطريقة


    http://android4ar.blogspot.com/2012/01/s5570jpkq8-234.html

    ردحذف
  133. انا اشتريت الجوال بس ما لقيت سماعة ولا اسطوانه

    هل عندما تشتري الجهاز تلاقي عليه سماعه؟؟؟؟

    ردحذف
  134. نعم اخي ياتي معه سماعة وشاحن و2 اسطوانة وكارت ميموري 2 جيجا بالاضافة الى الكاتلوج والضمان وبطارية وكيبل ميكرو يواس بي

    ردحذف
  135. لو سمحتم يا جماعه اناعندى مشكله فى الموبايل
    اختفى من عندى الاشعارات اللى على الديسكتوب ومش عارف ارجعها منين
    ارجو الافادة

    ردحذف
  136. ارجوا شرح المشكلة بالتفصيل

    ردحذف
  137. السلام عليكم
    ارجوك معاي مشكلة بالسماعة
    لما اتكلم ما تتفعل سماعة الاذن مثل المكبر و لوحة المفاتيح
    يعني اشوفها في حالة سكون
    كمان اذا ابغ اسمع اناشيد و ما ابغاها عن طريق السماعة الخارجية للجوال و ابغاها عن طريق سماعة الاذن
    كيف اسويها

    ردحذف
  138. اخي هل السمعة التي تحدث عنها هي التي جائت مع الهاتف ام انتا تسخدم سماعة اخرى ؟

    مشكلتك ممكن تكون من ان الجاك (الوصلة ) للسماعة اطول من مكان دخولها في الجوال ؟

    وهل جربت سماعة اخرى على جوالك ؟

    ردحذف
  139. لو سمحت من فضلك اما بصور صورة من جالكسى مينى اجيبها بعد كده من فين يعنى اى فولدر هتكون عليه وشكرا

    ردحذف
  140. وسؤال تانى بعد اذنك اما احط الموبايل ف الشاحن مفيش اى حاجة تدل انه بيشحن ف بشيله من الشاحن وبيكون البطارية ممتلئة بس بعدها بينزل منه شرطتين وشكرا

    ردحذف
  141. مرحبا كرسبي

    الصور هتجدها في ملف اسمه DCIM
    او من الاستوديو

    ثانيا لما بطحطه في الشاحن هتظهر علامة كهرباء على ايقونة البطارية

    سيبه يشحن حتى يطلعلك علامة على الشمال شكل بطارية وجمبها 101

    ردحذف
  142. شكرا ع ردك بجد معلش سؤال تانى هو مينفعش اعمل بروفايلس ف السامسونج ولو فى واحد معين عايزة اخصص له نغمة ينفع ولا لا ؟ ولو عايزة اخصص نغمة للرسايل مش بيقرأ غير نغمات الموبايل واسفة للاطالة بجد بس انا لس جايباه والكتالوج غير مفيد تماما وشكرا

    ردحذف
  143. لا عليكي كرسبي اسئلي براحتك

    مش فاهم ما المقصود بـ بروفيلس ؟

    وبالنسبة لتخصيص نغمة ينفع فقط في حالة انك حافظه الاسم على الجهاز مش على الشريحة .

    ونغمات الرسائل للاسف ما ينفعش تعملي نغمة غير بتوع الجهاز .

    ردحذف
  144. profiles ?? يعنى زى النوكيا كده بيكون فى اللى هى الاوضاع يعنى صامت واهتزاز فقط وعالى
    وبعد اذنك اغير اللغة من سواب الى سامسونج ازاى
    والاسامى عندى ع التليفون فعلا بس مش عارفة اخصص نغمى لفرد واحد فقط غير المجموعات انا عملتها بس انا عايزة اخصص نغمة يعنى مثلا تكون لوالدتى نغمة معينة عن باقى الناس ازاى وشكرا على اهتمامك

    ردحذف
  145. وبعد اذنك ازاى اعمل حفظ لأى رسالةعندى مثلا رسايل ضبط خدمة الانترنت والوسائط المتعددة مفروض اعمل لها حفظ على الجهاز انا مش عارفة اعمل حفظ لأى رسالة خالص وبعد اذنك اعمل حفظ لاأى رقم جديد ازاى وبجد اسفة على كتر الاسئلة

    ردحذف
  146. لا مافهوش بروفيل الضبط اللي انتي عيزاه بتعمليه من الضبط

    وتقصدي تغيري الكيبورد ازاي :

    اضغطي ضغطة مطولة على مساحة فارغة ممن الشاشة هيظهلك خيارات اختاري "طريقة الادخال " ثم اختاري "لوحة مفاتيح سامسونج "


    بخصوص النغمة انقلي اسم والدتك من الشريحة الى الهاتف ثم ادخلي عل ىالضبط وخصصلها نغمة.

    رسايل ضبط الخدمة مش محتجاها لان التليفون بتاعك يصنف من الهواتف الزكية .

    واي رقم عوزة تحفظيه ادخلي على الاسماء هتلاقي علامة + بجانب مربع البحث
    اضغطي عليها وضيفي الاسم اللي عيزاه .

    يسعدني خدمتك وشكرا

    احمد مسلم

    ردحذف
  147. بس رسايل النت عندى خدمة العملا قالى لازم تتحفظ على التليفون ف انا كنت بسأل حضرتك عموما احفظ اى رسالة ازاى ولو حبيت اغير اللغة وانا بكتب مثلا رسالةانجليش وحبيت اكتب حاجة فى نفس الوقت عربى اغير ازاى اللغة ف الكتابة من عربى ل انجليزى والعكس وبرنامج القرأن انا مش عارفة اشغله خالص ولو التليفون رن مينفعش اعمله سايلنت وحد بيتصل يعنى لو مش عايزة ارد ولا عايزة اكنسل زى النوكيا يعنى وبجد الف شكر لحضرتك انا اسئلتى كتيرة جدا معلش بس انا بجد مكنتش فاهمه حاجات كتير لولا تعاون حضرتك ربنا يجازيك خير

    ردحذف
  148. انا سعيد بخدمتك
    انا بالنسبة لي بشغل النت من غير رسايل ضبط خدمة وببعت رسايل من غير رسايل ضبط الخدمة .

    لو عيزة تحولي اللغة اثناء الكتابة اضغطي على المسطرة (مسافة ) واسحبيها ناحية اليمين وانتي ضاغطة علها هيحولك اللغة من عربي لانجليزي او العكس

    بنالنسبة للقران الكريم حملي iQuran من الرابط التالي :
    http://android4ar.blogspot.com/2012/04/iquran.html

    فهو يعتبر مميز وسهل

    لو التلفون رن وانتي مش عوزة تردي او تكنسلي اضغطي على زرار البور (الزر اللي بيشغل التلفون وغلقه )

    هتسكت النغمة وفي نفس الوقت مش هيكنسل على المتصل (زي نوكيا بالضبط )

    انا متشرف جدا بخدمتك لا تنسي ان تضغطي like في الفيس بوك لدعم المدونة على الانترنت .

    وشكرا اي سؤال انا في الخدمة ان شاء الله

    ردحذف
  149. شكرا لذوقك ربنا يخليك بس انا كنت عايزة اسأل عموما احفظ اى رسالة ازاى وبالنسبة لموضوع المسطرة ده مش بيطبق معايا انا كنت عرفت اعملها اول م جبت التليفون بس حاليا انا عامله الكيبورد سامسونج ومش ببتغير معايا وبالنسبة للقران المريم هو اصلا موجود بس انا مش عارفة اشغله خالص بيفتح ويقول بسم اللله الرحمن الرحيم واى سورة مش بعرف اشغلها ولو حبيت انزل الفيس بوك والياهو يكون ازاى وبجد معلش على الاسئلة الكتيرة بس حضرتك طمعتنى وانا ما صدقت حد يدلنى شوية شكرا لحضرتك جدا والمدونة اللى على الفيس ياريت حضرتك تقولى اسمها وشكرا مرة تانى

    ردحذف
  150. لا عليكي ان شاء لله تكوني بروفشنال في الموبيل

    بالنسبة للقران الكريم هو بس قراءة مفهوش صوت


    بالنسبة للرسائل انتي عوزة تحفظي الرسايل اللي بتتبعتلك على الكمبيوتر ولا تحفظيها فين ؟

    اما بالنسبة للبرامج عندك الاول وير ليس ولا لا ؟

    ردحذف
  151. عنوان الصفة على الفيس بوك
    http://www.facebook.com/pages/Android4ar/206874309330260

    ردحذف
  152. لا احفظها على الموبايل زى النوكيا كده وبعد اذنك لو عايزة احمل ايكونة للفيس بوك والمسنجر للياهو ازاى؟ وليه كل الاغانى النغمات ع بعضها مش عارفة افصل بينهم خالص وشكرا ليك جدا

    ردحذف
  153. وبعد اذنك ليه الثيم مش بيشتغل عليه ؟

    ردحذف
  154. ولو عايزة ابعت نغمة بالبلوتوث ابعتها ازاى انا عارفة اشغل البلوتوث ازاى بس معلرفش احدد نغمة معينة واو صورة عشان ابعتها وجزاك الله خيرا

    ردحذف
  155. وير ليس ف البيت؟ ولا ع الموبايل
    ف البيت مفيش وير ليس لكن الجهاز موجود عليه بس مش بفتحه

    ردحذف
  156. اسف على التأخير انشغلت اليومين دول

    اولا : ماقيش حفظ رسايل على الهاتف ده .

    ثانيا لو عيزة تحملي برامج زي الفيس بوم او.... لازم تكوني عمله حساب في جوجل وتخشي على حاجة اسمها اندرويد ماركت وهو سوق لكل برامج اندرويد هتلاقي هناك اكثر من مليون برنامج وثيم تختاري منهم اللي عيزاه . او لو مش عيزة اكتبي في جوجل برنامج الفيس بوك للاندرويد .

    بلنسبة للثيم اكيد مش هيشتغل لانك اكيد حتيطي ثيم لنوكيا والبتالي مش هيشتغل لازم تحطي ثيم خاص بالاندرويد وليس (سامسونج )

    لو عيزة تبعتي اي ملف اضغطي عليها بشكل مستمر هتظرلك قائمة اختاري منها كلمة مشاركة او share وبعدها اختار بلوتوث .

    ردحذف
  157. ولا يهم حضرتك كفايه ان حضرتك بترد على اسئلتى الكتيرة اللى مش بتخلص كل م امسك التليفون انا عملت زى م حضرتك قولت وعملت اكونت على جوجل بس اما نزلت الاندرويد بيقولى تحذير
    تم حظر التثبيت وبالنسبة للنغمات ليه كل داخل على كله النغمات على الاغانى مش عارفة افصل بينهم

    ردحذف
  158. دخلتي على اندرويد ماركت ولا حملتي المفات من جوجل ؟

    ادخلي على اعدادات ثم الى بط التطبيقات ثم ضعي صح على (مصادرغير معروفة )
    ده عشان يشغلك الملفات ال apk الي بتنزليها من المواقع

    بالنسبة للملفات الصوتيه ملهاش حل غير انك تتأقلمي مع الموضوع ده .
    ي استفسار اخر انا في الخدمة وشكرا

    ا

    ردحذف
  159. لا انا نزلن الفيس بوك من ماركت ومش عارفة انزل ياهو مسنجر وشكرا على ردكوليه بيسحب كل يوم جنيه انا مش فاهمه ليه بس انا شيلت علامى الصح من استخدام حزم البيانات مبقاش يسحب الجنيه ولما احب افتح نت بحط علامة تانى

    ردحذف
  160. انا عندي سؤال واحد اشتريه ولا لا؟

    ردحذف
  161. الرابط مش شغال

    ردحذف
  162. اخي السائل هل يشتري الجهاز ام لا

    إطلع اخي على مواصفات الجهاز وحدد ميزانيتك

    بالنسبة للجهاز فهو جميل ويعيبه فقط ان مساحته الداخلية ليسة كبيرة .

    اذا مزيانيتك تسمح اشتري جلاكسي اس 1 او 2
    او جلاكسي نوت

    ردحذف
  163. بالنسبة لرابط اليوتيوب فهو شغال عندي جرب تصفح الموقع من متصفح اخر

    ردحذف
  164. سامسونج نزلت حالاكسي ميني 2 الفرق بين الاثنين ان 2 مساحت ميني 2 الداخلية 3 جيجا و المواصفات هنا http://forum.arabycommunity.com/forum10/topic3027.html

    ردحذف
  165. انا قصدي رابط تحميل الدليل

    ردحذف
  166. اخي رابط الدليل فتح معي ايضا المشكلة ممكن عندك في المتصفح .

    ردحذف
  167. جربته على فاير فوكس و كروم و انترنت اكسبلور بس مش شغال ممكن ترفعه لي على ميديا فاير؟

    ردحذف
  168. تفضل اخي رابط مباشر

    http://org.downloadcenter.samsung.com/downloadfile/ContentsFile.aspx?CDSite=HQ&CttFileID=3870802&CDCttType=UM&ModelType=N&ModelName=GT-S5570&VPath=UM/201104/20110406101002728/GT-S5570_UM_MEA_Ara_Rev.1.0_110405_Screen.pdf

    ردحذف
  169. انا لا استطيع تشغيل الجهاز الجديد و ذلك بعد شحنه لمده تزيد عن 8 ساعات

    ردحذف
  170. اخي الحبيب هل قرائت طريقة تشغيل الجهاز من الدليل المرفق مع الجهاز ؟

    اذا كان هناك اي مشكلة ارجاع الجهاز الى المحل الذي اشتريته منه وخذ اخر بدلا منه

    ردحذف
  171. من فضلك اعمل مكالمة فيديو كول ازاى وبعد اذنك الصور كلها ع بعض اقسمها فولدرات ازاى وشكرا

    ردحذف
  172. مرحبا كرسبي شكرا لعودتك

    بالنسبة للصور تقصدي الصور اللي بتصوريها بالموبيل ولا الصور اللي بتنقليها من الكمبيوتر لاى الموبيل

    لو تقصدي صور كاميرا الموبيل ادخلي الى ملفاتي ثم DCIM
    ثم ثم ادخلى الى ملف كاميرا وهناك اضغطي على الزرار الايسر بتاع القائمة هيطلعلك خيارات منها خيار "مجلد جديد " اضغطي عليها وانشئي اسم الملف وانقلي الصور فيه . او سهلي على نفسك وخدي الميموري وشغليه على الكمبيوتر واعملي فولدرات براحتك وحطي فيها الصور .
    بعدها خشي على الاستوديو هتلاقي كل فولدر لوحده .

    بالنسبة للمكالمة الفيديو :
    السوفت وير بتاع جلاكسي مني مافهوش مكالمة فيديو رغم انه 3G مفروض اول ما تجي تتصلي بالرقم يطلع خيار مكالمة فيديو .

    بس فيه طريقة تتكلمي بيها فيديو عن طريق برنامج الياهو بس اللي بتكلميه يكون بيكلمك ببرنامج الياهو من موبيل او من كومبيوتر . وممكن برنامج الاسكايبي .

    ردحذف
  173. شكرا لردك بس معقول تليفون زى ده مفيهوش فيديو كول غير بالطريقة دى انا اول م بفتح نت الرصيد تقريبا كله بيخلص
    وبالنسبة للصور اللى نقلتها من البلوتوث كلها ع بعض يعنى مينفعش اعمل فولدر غير بالكمبيوتر

    ردحذف
  174. ولما ااجى انزل الياهو بعد اما يحمل جزء يقولى تم حذفه للحماية مش عارفة انزل فيس او ياهو دايما الراله دى تظهر وبالتالى بخاف انزل فيروس او اى حاجة من دى

    ردحذف
  175. اوك شكرا انا عرفت اعمل موضوع الفولدر شكرا ع ردك

    ردحذف
  176. البرامج اللي في الماركت بتاعت الشركات الكبيرة ما تخفيش منها لانها محمية تخافي من البرامج المجهولة فقط .

    ردحذف
  177. اوك بس الياهو مش موجود ف الماركت ولو حبيت اعمل باسوورد لاى فولدر اعملها ازاى وبعد اذن حضرتك انا شيلت علامة الصح من على استخدام حزم البيانات عشان كل يوم كان بيسحب منى رصيد من غير م افتح نت ده هيأثر ع برامج الجهاز ف حاجة لانى انا سمعت ان بيسحب الجنيه كل يوم عشان بيعمل تحديث لبعض البرامج اوتزماتيك لكن اما شيلت علامة استخدام حزم البيانات مبقاش يسحب رصيد ده هيأثر ف حاجة والكاميرا بتاعته ملهاش فلاش ولا ليها ولو فى فلاش اجيبه ازاى وشكرا ع ردود حضرتك

    ردحذف
  178. مشلة الماركت انه بيحجب البرامج المشهورة عن الدول العربية لفترة ان شاء الله هيظهر بعد فترة عندك .

    انا شايل علامة الصح من اول ما جبت الموبيل لانه بيسحب رصيد كل يوم وبيخسر لاكن انا عندي وير ليس بعمل تحديث من الوير ليس وهي ملهاش ضرر ولا تأثر .
    اما الفلاش فطبعا الموبيل نازل من غير فلاش للكميرا يعني مش هتقدري تجيبيلوا فلاش لانها هارد وير تبع تصنيع الموبيل

    ردحذف
  179. ميزة الباسوورد على الفيل مش موجودة في الجهاز بس موجود ببرامج على الماركت ابحثي عنها في الماركت

    ردحذف
  180. شكرا لرد حضرتك بس بالنسبة لل GBS اشغله ازاى ؟؟؟؟

    ردحذف
  181. انا البلوتوث مش شغال عندى اشتغل شوية وبعدين وقف وعملت مرائى وعملت كلة ومش اعرف فى اية انا لسة جيباة امبارح وحتى قولت اغير اللاسم لكن مفيش وقفلت التليفون وفتحتو وبرضة مفيش
    اعمل اية ضرورى؟؟؟

    ردحذف
  182. كرسبي شغلي برنامج جوجل ماب وهو هيشتغل معاكي

    ردحذف
  183. اختي السائلة عن البلوتوث كنتي بتبعتي ملف للكمبيوتر ولا لموبيل اخر ؟

    ردحذف
  184. لو سمحت ممكن انابشكرك علي الشرح الرائع للجهاز
    انا مشكلتي مع Wi Fi حاولت من الشركة عندي ان ادخل علي النت بس المهندس قالي لازم ادخل ال IP ستاتيك و لما دخل ال IP , و gatway و sup.masket للأسف مشتغلش و لما بشغل ال wi fi بيعمل بحث ذاتي دون النظر الي IP الي انا دخلته فأنا مش عارف ايه المشكلة ارجو الافادة و شكرا

    ردحذف
  185. لا يا اخي لما بتعمل بحث بال wi fi بيعمل بحث ولما بتصل بالشبكة بيتصل باIP الي وضعته
    مش بيعمل بحث ذاتي دون لنظر الى الاي بي .

    المشكلة هنا معرفش حلها بس فيه حل اخر وهو لو عندك جهاز في الشغل لاب توب فيه wi fi ممكن تأخذ سلك نت من الروتر اللي في الشركة وتوصله بالاب توب ثم تعل شير للنت من الاب توب للويرليس ويصح الاب توب الان جهاز روتر ويرليس تشغله على الموبيل .

    ردحذف
  186. لؤ سمحت : كيف آحفظ إي تطبيق نزلته ف الذآكره !! م أبغآه ينحفظ ف الجهآز وشكرآ

    ردحذف
  187. مرحبا سوسو انصحك ان تنزلي برنامج اسمه app 2 sd
    موجود على الماركت بيحولك البرامج على الذاكرة .
    ولاكن انتبهي فيه برامج مبرمجة على انا تنزل على الهاتف فقط وليس لك خيار على نقلها .
    رابط البرنامج انسخيه وضعيه في المتصفح :

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.a0soft.gphone.app2sd&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5hMHNvZnQuZ3Bob25lLmFwcDJzZCJd

    ردحذف
  188. لو سمحت عايز اعرف هل الجهاز مزود باللغه العربيه أم لا ؟؟ و عايز اعرف الكاميرا فيها فلاش ام لا ؟؟ شكرا جزيلا ..
    محمد ممدوح

    ردحذف
  189. نعم يدعم اللغة العربية بالكامل

    ولاكن لا يحتوي على فلاش للكاميرا

    ردحذف
  190. هل اللغه العربيه مزودة فى المينى ؟؟؟ أريد ان اشترى هذا الجهاز لأنه عاجبنى جدا بس طبعا عايز خبرته من استخدمه من قبل و أريد ان اعرف هل البرامج التى تأتى به مثل الجى بى أس تعمل فور تشغيل الجهاز أم لا ؟؟ و أريد موقع يوجد به جميع البرامج التى تصلح ان تحمل على هذا الجهاز ( المينى ) ..
    شكرا لحضرتك و اسف على الاطالة

    ردحذف
  191. وهل أستطيع من خلالة فتح النت عن طريق التوصيل بالوير لس

    ردحذف
  192. ألجهاز يدعم اللغة العربية بالكامل
    والGPS شغال 100%
    وموقع البرامج هو الماركت بيكون مرفق مع الجهاز
    وتستطيع تشغيل الوير ليس وتصفح النت

    ردحذف
  193. انا شغلت جوجل ماب بس مش عارفه اجرب شغله ازاى وشكرا

    ردحذف
  194. http://www.youtube.com/watch?v=cMiwcHh3thg

    هنا فيديو لشرح الجي بي اس البرنامج مختلف بس لفكرة نفسها

    ردحذف
  195. السلام عليكم ... انا جبت الجهاز دة من اسبوع ولحد دلوقتى ما وصلت لأى شئ فى وشكلي هنتحر بسببه والله ما فهمه فى اى شئ نهائي حد يقدر يفدني لو سمحتو؟؟

    ردحذف
  196. السلام عليكم ... انا جبت الجهاز دة من اسبوع ولحد دلوقتى ما وصلت لأى شئ فى وشكلي هنتحر بسببه والله ما فهمه فى اى شئ نهائي حد يقدر يفدني لو سمحتو؟؟

    ردحذف
  197. سلام يا شباب انا عندي مشكلة لمان تجي رسالة الجهاز يقول الذكرة ممتلية امسح بعض البرامج لمان ارسال استقبل فيديو يقبل الجهاز يرجو الاجابة وشكران

    ردحذف

لغة الجسد

لغة الجسد
لغة الجسد